sâmbătă, 2 mai 2009

Campanie de Comunicare-Ministerul Turismului

Brainstormingurile sunt sănătoase. Şi mă bucură că de fiecare dată mă distrez copios în timp ce se discută pe cât posibil de organizat despre un viitor proiect. Îmi plac schimbările şi lucrurile constructive. Atunci când ideile curg şi aduc zâmbete de pe feţele tuturor, în final, nu poţi decât să te bucuri şi să glumeşti pe seama oboselii acumulate. Cu toată această bucurie în suflet, am hotărât cu paşi grăbiţi joi seară să mă îndepărtez de capitala zgomotoasă pentru 3 zile. "Un weekend binemeritat” îmi spun în gând. Dar ce te faci? Căci drumurile cam toate sunt pline de turişti care dau năvală fie spre mare (o bună parte din ei), fie spre munte. Aşa că am ales să dau Eforia Nord pe Buzău şi să-mi recuperez mai apoi scoicile de pe la prieteni care s-au distrat cât pentru un an de zile şi pentru mine pe litoralul românesc. Şi până la urmă, pofta de distracţie s-a diminuat considerabil săptămâna trecută când veşti mai puţin bune au poftit pe la urechile mele referitoare la Olimpiadele Comunicării, dar până la urmă nu pot decât să declar:" Un şut în fund, un pas înainte".

Cum tehnologia nu m-a abandonat nici în Buzău, aflu intrigată în cadrul unei emisiuni televizate despre imnul turismului ce urmează a fi lansat pe 1 mai la orele 23.00, imn care vorbeşte despre The Land of Choice: România. Nu mă impacientez şi ascult liniştită declaraţiile domnului Agathon care încearcă să pară puţin dezamgagit de munca "micului Mozart" cu privire la versurile şi fundalul sonor al acestui aşa-zis imn. Cu toate acestea susţine cu vehemenţă acest imn. La capitolul "reprezentativ pentru România", imnul lasă de dorit. Notele muzicale sunt cântate fals, iar engleza este indescifrabilă. Părerea este susţinută şi de Florin Chilian care prin însăşi critica acestuia mai salvează din ruşinea Elenei Udrea. Liniştită, de pe malul Mării Negre Elena Udrea prinde 3 cuvinte din aer şi declară patriotic:” România are nevoie de promovare de brand şi de imagine”. Trei puncte de suspensie.


Ce-i cu acest imn al turismului românesc: conform declaraţiilor date de Elena Udrea în mass-media, acest imn îşi doreşte să devină “hitul” turistului pribeag pe meleagurile româneşti. Mai mult este parte integrantă dintr-o campanie de comunicare organizată de Ministerul Turismului pentru promovarea valorilor româneşti. Apreciez iniţiativa Ministerului, însă artificialitatea şi lipsa de profesionalism din imn duc la o continuare într-o formă sau alta a situaţiei din prezent.

Aveţi disponibil imnul turismului românesc aici:

http://www.youtube.com/watch?v=JzZ8_tGL-FI&eurl=file%3A%2F%2F%2FC%3A%2FPROGRA%7E1%2FYahoo%21%2FMESSEN%7E1%2F4qq8%2ELd4HDObt%5FzdZBcHXA%2D%2D&feature=player_embedded
şi comparativ, Croaţia se dezvăluie aici:
http://www.youtube.com/watch?v=92ondtnVShI

Greşeala Ministrului din campania de promovare are deja soluţie, o soluţie care vine cu speranţa de a rezolva şi de a propulsa valorile turismului românesc. Prin desfăşurarea proiectului susţinut IAA România agenţii de branding locale vor conlucra cu companii internaţionale pentru a dezvolta o platformă de branding, iar mai apoi se va demara o campanie de comunicare integrată pentru brandul turistic al României. Sună promiţător. Cu toate acestea simt nevoia să reamintesc în finalul articolului câteva noţiuni teoretice:

· Brandul: un nume, simbol, concept a cărui intenţie este aceea de a se identifica cu produsul, serviciul unei companii. Cea mai importantă particularitate: "brandul nu e ceea ce spui tu că eşti, e ceea ce spun alţii despre tine". Acesta se remarcă prin „6 tipuri de semnificaţii pozitive transmise: atribute, beneficii, valori, cultură, personalitate, tip de consumator căruia i se adreseaza”.(sursa Philip Kotler)



· Branding de ţară: percepţia actuală asupra unui popor şi a sistemului politic cât mai aproape de realitate fără să se bazeze pe imagini învechite


· Imagine: reflectare în conştiinţă a realităţii înconjurătoare pe baza impresiilor dobândite prin simţuri.

3 comentarii:

Unknown spunea...

Așteptam concluziile tale dar ai lăsat articolul în aer. Ipotezele și observațiile sunt bune, dar...

Gusti spunea...

Da, Florin are dreptate ... Parca nu ai terminat postul. Pentru ca ai inceput imbinind argumentele tale cu argumentele unor persoane publice. Puteai sa explici campania doar prin parerile publice si atunci era ok. Oricum, drumul pornit e cel corect, lipseste doar experienta

Magda spunea...

multumesc pentru aprecieri. voi incerca in urmatoarele posturi sa tin cont de sfaturile primite.

Trimiteți un comentariu