duminică, 19 aprilie 2009

594 minute de creatie

In fiecare an, in perioada de primavara, Facultatea de Comunicare si Relatii Publice organizeaza in cadrul seminariilor de Introducere in Teoria Organizatiilor o simulare didactica intitulata Intelligent Communication. Pentru a le demonstra studentilor “pe viu” notiunile de la disciplina cu pricina s-a format o structura identica unei organizatii reale, in care studentii vor fi “angajati” prin inscriere electronică (iar coordonatorii in urma unei scrisori de intentie si a unui interviu) vor avea roluri profesionale, vor primi si vor executa sarcini, vor interactiona si se vor informa la fel ca intr-o organizatie reala.
Parandu-mi-se un lucru benefic pentru stabilirea unor relatii excelente cu colegii mei, am luat decizia acum mai bine de o luna de a ma inscrie la un interviu pentru postul de coordonator in cadrul departamentului de Relatii cu Mass-media si Planificare Strategica. Regulile au fost simple. Au fost multi, putini au ramas, iar in final s-a stabilit componenta fiecarei echipe in parte. Asadar, pasul urmator l-a constituit indeplinirea unui task motivator pentru toate departamentele. Din timp, am fost anuntati ca firma Partener, firma reala de aparate de sudura, compresoare, accesorii, generatoare de curent, pompe, hidrofoare si alte instrumente din acest domeniu lanseaza un concurs creativ si anume, realizarea unui model de plic atragator, original, capabil sa se diferentieze de plicurile de promovare folosite de firmele concurente.Mai mult, plicul castigator urma sa primeasca modesta suma de 3.000 lei/idee de plic din care mai apoi profitabilitatea urma sa fie inestimabila calculata in timp. Prin urmare, ne-am vazut in fata acestui task, cu instructiunile in fata 7 fete cu notiuni vagi despre domeniul tehnic. Singurul lucru care urma sa il realizam in asemenea situatie era bineinteles un studiu in domeniu care sa ne largeasca viziunea asupra domeniului in care activeaza firma Partener si bineinteles asupra modalitatilor prin care putem crea acel plic in forma virtuala, dar mai ales fizica (trebuia sa luam in calcul si faptul ca plicul castigator urma sa se distribuie in tiraj mare mai apoi). La o prima analiza a situatiei am constat ca avem nevoie de o strategie. Cu siguranta, un media planner nu ne era trebuincios la un asemenea task, asa ca am apelat la sfaturile unui art director si indrumarile tehnice ale unui arhitect. Dupa lungi brainstorminguri, sfaturi si indrumarile celor din echipa, dar si a persoanelor din afara am reusit sa prezentam managerilor firmei urmatoarele 3 modele de plic care ,bineinteles, raspundeau cerintelor acestora. Va atasez aceste modele sa le vizualizati si voi . Din pacate, departamentul de relatii cu mass-media si planificare strategica nu a reusit sa obtina decat o diploma de creativitate, iar premiul a mers catre alt departament. Ii felicitam pe aceasta cale pe castigatori si le uram Paste Fericit si acestora de 594 ori!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu