vineri, 10 aprilie 2009

Libertate, egalitate, fraternitate...la Chișinău?!

Despre revoluția din Chișinău a difuzat până și cel mai important canal TV de știri din Australia, SBS. Subiectul este, cu siguranță, unul care stârnește multe discuții, dar mai presus de toate tristeți și gânduri neplăcute cu privire la soarta vecinilor noștri. Nu mi-am propus să vorbesc despre revoluția de dincolo de Prut și nici despre acțiunile și atitudinile politice, în schimb acest cuvânt "revoluție" îmi stârnește imagini care mai ieri luau forma unui prezent dinamic plin de arme și figuri care aleargă pe stradă strigând cu toată tăria lor:" Jos Ceaușescu!" , ca mai apoi să revăd în zâmbetele bucureștene ale bunicilor, adolescenții de altădată care se privesc pentru prima oară în parcul cu salcâmi și să întrezăresc licărirea unui viitor încă nescris. Și iată cum în umbra serii, bulgări enormi se ridică pe cerul purpuriu, iar pământul însângerat geme sub adierea sălbatică a unui nopți istorice. Era începutul. Începutul unei nopți, care avea să prindă contur asemenea scânteilor din ochii bunicilor și primul lor contact...revoluția se năștea pe pământul francez,14 iulie 1789. Și asemenea ei, așa mă nășteam și eu 200 de ani mai tarziu într-o noapte de vară pe când "luna din brădet se înalța încet, încet, gânditoare ca o frunte de poet".
14 iulie 1989, 200 de ani mai târziu am apărut așadar eu. Mare afacere, domn'le, jos pălăria. Dubla aniversare a unei zile de vara și un atașament incredibil de puternic față de cultura franceză mă pun pe gânduri și mă impulsionează să-mi doresc pe zi ce trece tot mai mult să iau contact cu pământul care o dată a fost martorul unor manifestări istorice. Și cât de liniștitor este să știi că mijlocul tău de trasport care te poartă catre un vis al existenței tale infime este însăși ingeniozitatea părinților acelor tineri ale căror inimi scânteiau cândva în parcul cu salcâmi. Mirosul anilor învechit rămâne întipărit în mintea celui care călătorește cu avionul și regăsește aceeași liniște interioară pe care cei doi bătrâni o regăseau în plimbările nocture...

Știm să călătorim inteligent? Astăzi putem încerca cu vola.ro și de ce nu...să ne îndeplinim visele crâncene, Vola (merg) să dau piept și să strig fără să-mi pese de impresiile din jur: Vive la France et moi aussi . Să privesc cerul văratec pictat cu vise de ceară, scriind din spatele ferestrei de avion despre călătoriile unei tinere românece la Paris cu... Vola

3 comentarii:

Vilhelm man spunea...

Iti doresc o primavara frumoasa!

Magda spunea...

Asemenea si tie.

Geanina Codita spunea...

Succes la olimpiade! Paste fericit!

Trimiteți un comentariu